Verzending en bezorging
Verzendbevestiging
Nadat uw bestelling is verzonden ontvangt u van ons een bevestiging met het pakketnummer, waarmee u uw zending kunt volgen op de website van PostNL.
Sommige producten worden vanwege hun gewicht en/of afmetingen verzonden via in groot vervoer gespecialiseerde transporteurs. Er wordt direct na uw bestelling contact met u opgenomen om de afleverdag en het tijdstip met u te bepalen.
Via PostNL ontvangt u het pakket maximaal 24 uur nadat u de verzendbevestiging ontvangen heeft. Via gespecialiseerd vervoer duurt dit maximaal 3 werkdagen. Beide gelden voor Nederland en België.
Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, dan wordt het pakket de dag erna nogmaals bij u aangeboden. Mocht de vervoerder u dan ook niet aantreffen dan wordt het pakket naar de dichtstbijzijnde afhaal locatie bij u in de buurt gebracht. U ontvangt een notificatie in uw bus met de locatie.
Via gespecialiseerd vervoer wordt er altijd vooraf een bezorgafspraak met u gemaakt.
Mocht een product niet voorradig zijn, dan staat er bij het product de verwachte levertijd. Mocht deze afwijken dan nemen wij direct contact met u op.
Vakkundige installatie
Uw aankoop kunnen wij vakkundig bij u thuis installeren of deze nu bij ons gekocht is of niet. U kunt dit aangeven bij het plaatsen van uw bestelling, of vooraf bellen voor meer informatie.
Wij werken samen met verschillende gespecialiseerde bedrijven voor het installeren van wifi-netwerken, domotica en hebben meerdere experts beschikbaar voor professionele installatie van uw audio/video apparatuur.
Verzendkosten
Voor bestelling onder de 50 euro, worden er 10 euro verzendkosten berekend. Voor bestellingen vanaf 50 euro, worden er geen verzendkosten gerekend.
Retourneren & ruilen
Afkoelperiode: 14 dagen op zicht
Audioexpert geeft u 14 dagen de tijd om uw product te proberen, de zogenaamde afkoelperiode. In deze periode mag u het product bekijken en gebruiken om te beoordelen of het aan uw wensen voldoet. In de afkoelingsperiode is het niet de bedoeling dat het product intensief wordt gebruikt. Wanneer dit wel het geval is zullen wij het product beoordelen en eventuele kosten bij u in rekening brengen. Ook als de producten zichtbare gebruikerssporen en/of beschadigingen hebben zullen wij het product beoordelen en eventuele kosten bij u in rekening . Zorgt u er voor dat u de artikelen en de verpakking zo goed mogelijk in originele staat houdt. Dit bespaart u en ons in het geval van retourneren tijd en moeite. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Voor het herroepen kunt u gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping. Wij verzoeken u deze in te vullen en met de retourzending mee te sturen. U kunt deze via deze link downloaden.
Voorwaarden voor retourneren binnen de afkoelperiode
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt. Na herroeping heeft u 14 dagen om deze terug te sturen. Voordat u het artikel retourneert verzoeken we u om een retournummer aan te vragen bij onze retourafdeling. Deze aanvraag kunt u via de e-mail doen. Enkele producten zijn uitgezonderd van retourneren:
- Producten die speciaal voor uw maat worden gemaakt. Wij zullen dit aangeven voordat het product gemaakt wordt;
- Hygiëneproducten, zoals oordopjes en direct verwante artikelen kunnen niet worden geretourneerd als de zegel na levering is verbroken;
- Op maat gemaakte kabels kunnen niet worden geretourneerd;
- Indien u individuele producten uit gebundelde producten (packs bestaande uit meerdere producten) retourneert, dan is het mogelijk dat wij deze producten niet meer kunnen verkopen of dat wij extra kosten moeten maken om deze producten weer te kunnen verkopen. Hierdoor kan de waardevermindering die wij bij u in rekening mogen brengen oplopen tot 100%;
- Pickup/platenspeler naalden: Voor het beoordelen van het product is het niet nodig dat de verzegeling wordt verbroken. Doet u dit toch, dan treedt waardevermindering in. Die waardevermindering kan oplopen tot 100% omdat een naald bij gebruik direct slijt;
- Vloeistoffen (zoals reinigingsmiddelen): Voor het beoordelen van deze producten is het ook niet nodig om de verzegeling te verbreken. Omdat deze producten na opening niet meer verkocht kunnen worden is de waardevermindering 100%.
Retouren dient u terug te sturen naar onze winkel op het volgende adres:
Hinthamerstraat 111-113
5211MH, ‘s-Hertogenbosch
Nederland
Klachten procedure
Heeft u een klacht? Dan kunt u deze telefonisch of per email doorgeven. Contact opnemen is het snelst met onze winkel tijdens de openingsuren via 073-6897729 of via email [email protected], wij reageren uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk op uw klacht.
Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Restitutiebedrag
Elk retour wordt gecontroleerd op schade, defect en/of verpakking. Naar aanleiding van de staat van het geretourneerde product wordt bepaald welk bedrag aan de koper wordt terugbetaald. Direct na controle ontvangt u daarvan bericht.
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Kosten en risico van retourzending
De kosten en risico van retourneren zijn voor u, de koper. Als wij een fout hebben gemaakt bij de levering zijn de retourkosten natuurlijk voor ons.
U heeft verschillende mogelijkheden om een artikel te retourneren:
– U brengt het artikel langs bij ons in de winkel in ‘s-Hertogenbosch/NL (gratis),
– U stuurt het artikel retour naar een van onze filialen. Let op voldoende frankering. Let op dat u de goederen afdoende verpakt, zodat deze onbeschadigd blijven, want het risico voor de retourzending is voor u. Bij PostNL is het mogelijk dit risico in te dekken, middels een verzekering.